YouTube Annoys Russia Again by Blocking Duma TV



YouTube has once again raised the ire of the Russian government.

Reuters reports that on April 9 the company blocked access to Duma TV, a channel that broadcasts from the lower house of the Russian parliament, for violating its terms of service.

Roskomnadzor, the Russian government’s media watchdog, reportedly said “the American IT company adheres to a pronounced anti-Russian position in the information war unleashed by the West against our country” in response to YouTube’s decision to take down the channel.

“If we find that an account violates our Terms of Service,” Google told Reuters, “we take appropriate action. Our teams are closely monitoring the situation for any updates and changes.”

This isn’t the first time Roskomnadzor has complained about a decision YouTube made following Russia’s invasion of Ukraine. The watchdog demanded in late February that YouTube remove the restrictions it placed on Russian media outlets at the Ukrainian government’s request.

Recommended by Our Editors

YouTube didn’t capitulate to the Russian government’s demands. Instead, the company announced on March 11 that it would block access to RT, Sputnik, and other Russian state-sponsored media outlets around the world so they couldn’t spread disinformation.

Get Our Best Stories!

Sign up for What’s New Now to get our top stories delivered to your inbox every morning.

This newsletter may contain advertising, deals, or affiliate links. Subscribing to a newsletter indicates your consent to our Terms of Use and Privacy Policy. You may unsubscribe from the newsletters at any time.



Source link

Leave a Reply

%d bloggers like this: